یراق آلات درب و پنجره upvc

مجتمع تخصصی کسری با هدف آشنایی بیشتر مشتریان با انواع برند یراق آلات استفاده شده در درب و پنجره upvc و بر طرف کردن نیاز مشتریان در صورت نیاز به هر کدام از یراق آلات این برند ها ، اقدام به معرفی انواع یراق آلات و برند های مطرح جهان در این صنعت کرده است .

انواع یراق آلات :

1- اسپانیولیت :

اسپانیولت قسمتی از یراق است که به صورت سرتاسری در کنار لنگه بازشو درب یا پنجره قرار می گیرد و هنگام بسته شدن درب یا پنجره زبانه های آن با فریم درگیر شده و لنگه را به سمت داخل می کشد و لنگه درب را کیپ کرده و مانع نفوذ هوا می شود . اسپانیولت های آلمانی امنیت و قیمت بسیار بالاتری نسبت به اسپانیولت های ترک دارند .

2 – دستگیره ها :

دستگیره ها بسته به نوع بازشو پنجره متفاوت هستند . می توانند دو تا چهار حالت چرخش داشته باشند .

3 – لولا ها :

لولا ها در سه دسته کتاب ، دری و پنجره ای قرار می گیرند ، همچنین انواع بازشو پنجره لولاهای متفاوتی دارند .

4 – مکانیزم های قفل :

اين يراق مخصوص درب هاي سرويس طراحي و ساخته شده است . باید به این موضوع توجه داشت كه در طراحي و ساخت درهاي سرويسی ، بدليل حفظ سلامتي ، بايد از ايزوله كامل اجتناب ورزيد . بدين جهت استفاده از يراق آلاتي كه ايزوله كامل را فراهم مي كنند، براي اين گونه از درب ها توصيه نمي شود. اين يراق بدليل نداشتن اسپانيولت، درصد كمتري از ايزولاسيون را فراهم مي كنند و براي درب هاي سرويس به خصوص درب هاي حمام توصيه مي شود.

5 – سیلندر قفل :

ابتدا درب را با فشار دست می بندیم . سپس دستگیره را تا انتها به سمت بالا فشار می دهیم. کلید یا سوئیچ روی سیلندر را در جهت بسته شدن درب، تا انتها می چرخانیم. این عمل موجب قفل شدن حرکت دستگیره می شود.

برای باز کردن قفل درب، کلید را در جهت بازشدن درب تا انتها می چرخانیم. سپس دستگیره را به سمت پایین فشار می دهیم. ممکن است یک مقدار دستگیره سفت عمل کنند، در این حالت از بازبودن درب اطمینان حاصل کنید ( کلید را تا انتها در جهت باز شدن بچرخانید ) و با دست فشار بیشتری به دستگیره اعمال کنید.lock

6 – پیچ سرمته ، پیچ سرسوزنی و سرستاره

7 – یراق دو حالته :

پنجره هاي دوحالته به دليل حداكثر عايق بودن در مقابل اتلاف انرژي و ورود آلودگي صوتي امروزه در جهان از جايگاه ويژگي اي برخوردار است. سيستم يراق دو حالته به يكي از محبوبترين سيستم هاي پنجره در ساخت و ساز كشور نيز تبدیل شده است. دستگيره هاي نصب شده بر روي سيستم يراق دو حالته در دوحالت چرخش 45 درجه و 90 درجه دو نوع بازشو را به وجود مي آورند.

8 – یراق آلات کشویی :

پنجره با سيستم يراق كشويي بدليل بهره وري كمتر در زمينه جلوگيري از اتلاف انرژي نسبت به انواع ديگر بازشوها ، اين روزها كاربرد خود را كم كم از دست مي دهد.مشاوران طراحي پنجره به همين دليل سعي مي كنند حتي المقدور از ديگر انواع بازشوها براي قسمت هاي مختلف ساختمان استفاده كنند.اما هنوز هم در بخش هاي مختلفي از ساختمان لازم است تا پنجره با سيستم يراق كشويي نصب شود. پنجره با سيستم يراق كشويي مزيت بزرگي دارد كه در هنگام بازشدن پنجره فضاي داخل را اشغال نمي كند و جلوي پرده نصب شده را نمي گيرد. به همين دليل در قسمت هاي خانه كه اين مسئله اهميت زيادي دارد لازم است يا از پنجره با سيستم يراق كشويي يا از پنجره  با سيستم يراق فولكس  واگني استفاده كرد. بدليل گراني يراق فولكس واگني ،سيستم  يراق كشويي از مقبوليت بيشتري برخوردار است .

9 – یراق فرانسوی

10 – یراق کلنگی :

استفاده رايج از يراق كلنگي مربوط به پنجره سرويس هاي بهداشتي و حمام است. در اين فضاها ديد به بيرون اهميتي ندارد و تنها ورود نور و تهويه هوا اهميت دارد. معمولا اين پنجره ها در اندازه هاي كوچك ساخته مي شود و خروج بخار هوا را به راحتي ممكن مي سازد.

11 – گیره های اسپانیولت – زاماک ها

12 – بست های میانی – کانکشن ها

13 – اسپیسر ها

14 – چسب ها

15 – زبانه مقابل

ap logo comp
vorne comp logo
gu logo comp
vhs logo comp
roto comp logo