مقالات, مقالات در و پنجره

کاهش آلودگی داخل خانه

پنجره

کاهش آلودگی داخل خانه

دانشمندان پنجره های جدیدی ابداع کرده اند که قادر است 90 درصد از آلاینده های هوا را به دام اندازد و شرایط امنی را برای تنفس در محل کار و خانه ایجاد کند .

مردم خانه هایشان را پناهگاهی امن می دانند اما در شهر هایی با آلودگی زیاد هوااین امنیت چندان هم برقرار نیست . محققان به تازگی با استفاده از یک نوع فناوری تازه پنجره هایی ساخته اند که به امن نگه داشتن هوای این پناهگاه کمک شایان توجهی می کند .

air pollution

 

دانشمندان دانشگاه استنفورد آمریکا و ژِنگوای چین در روش خود برای به دام انداختن اکثر آلاینده های موجود در هوا از نوعی پلیمر استفاده کرده اند که معمولا در دستکش های لاستیکی به کار می رود .

روش حذف آلودگی air p

ترکیب چنین موادی با پنجره ها راهی برای تصفیه هوا برقرار کرده است و می توان از این پنجره های پوشیده از نانو الیاف فیلتر کننده آلودگی برای حفظ سلامت ساکنان شهرهایی چون نیویورک ، شانگهای ، پکن و … بهره برد که اغلب در مهی غلیظ از آلاینده های هوا فرو رفته اند .

برای حذف آلودگی ، مواد حاوی پروتئین به شیوه ای خاص روی صفحه شیشه ای پنجره اسپری می شود و در روندی از جزیان هوای همراه با قطرات محلول پلیمری لایه ای بسیار نازک از نانو الیاف را تشکیل می دهد . این نانو الیاف می توانند ذرات خطرناکی را به دام اندازند که تنفس و ورودشان به ریه ما باعث باعث بیماری های تنفسی ، قلبی و … می شود .

در آزمون های اولیه ، به نظر می رسد که چنین نانو الیافی توانایی خوبی از خود در دور نگه داشتن آلاینده ها نشان داده اند . به عنوان نمونه ، در آزمون میدانی 12 ساعته ای در پکن ، آن هم در شرایطی که هوا به شدت آلوده بوده ، این نانوالیافی که اصطلاحا ” پلی اکریلونیتریل ” نامیده شده ، توانستند 90 درصد از ذرات مضر نوثر در بروز سرطان ریه و بیماری های قلبی را فیلتر و تصفیه کند ; کاری که نفس کشیدنی آسان تر را به ارمغان می آورد .

 

برای سفارش درب و پنجره upvc کلیک کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.