مقالات, مقالات در و پنجره

پروفیل های لاستیک دار پنجره upvc

پروفیل های لاستیک دار پنجره upvc 1

پروفیل های لاستیک دار پنجره upvc

پروفیل پنجره upvc

در صنعت تولید در و پنجره upvc همواره شاهد آن هستیم که برخی از تولید کنندگان بی خبر از باید ها و نباید های این صنعت محصولاتی با کیفیت پایین و غیر استاندارد را وارد بازار می کنند . در برخی موارد این عدم رعایت حداقل استاندارد ها به جهت کسب سود بیشتر از پروفیل upvc و در برخی موارد به دلیل عدم آگاهی است .

در هر صورت تولید در و پنجره ای با رعایت کلیه ملزومات و استاندارد های لازم و رعایت تمامی جزییات نشانه از آگاهی و تخصص تیم تولید شرکت تولید کننده در این حرفه دارد . واضح است که عدم رعایت استاندارد ها موجب تولید محصولی بی کیفیت می شود .

ساده است یا …؟

صنعت در و پنجره upvc به ظاهر صنعت آسانی به نظر می رسد . اما این مطلب برای تولید کنندگانی است که بدون توجه به کیفیت کار تنها به دنبال فروش هستند . پنجره ها تنها به ظاهر شبیه یکدیگر هستند . پنجره هر شرکتی از نظر نوع ، جنس ، کیفیت ، استاندارد ، استحکام ، تنوع و … بسیار متفاوت است .

پنجره استاندارد چه در تولید چه در نصب از ویژگی ها و مشخصه هایی برخوردار است که دانش فنی راه آگاهی از آن است . تیم تولید و نصب گروه کسری با بیش از 10 سال سابقه در خدمات از جمله تولید ، تعویض و تعمیر پنجره با مجرب ترین کادر در این حوزه آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی می باشد .

 

 در ادامه به استفاده از پنجره upvc پروفیل لاستیک دار و مزایای آن ها می پردازیم :

 

در بازار ایران استفاده از پروفیل های لاستیک دار رونق خوبی گرفته است . علت این امر راحتی و سرعت بالا در تولید این پروفیل ها است .  اما اگر این محصولات روند تولید مناسبی را طی نکنند آسیب های احتمالی برای پنجره بوجود می آید .

لاستیک های مورد استفاده در این پروفیل ها معمولا از نوع   tpv یا epdm است . این نوع لاستیک قابلیت جوش پذیری داشته و از دو بخش نرم و سخت تشکیل شده است . قسمت سخت درون پروفیل قرار گرفته و هنگام جابجایی ، برش ، تراش یا جوش مانع جابجایی شیار می شود و قسمت نرم خارج پروفیل است و وظیفه آب بندی و هوا بندی را بر عهده دارد .

به دلیل حذف فرآیند لاستیک زنی به پنجره این محصول دارای مزایایی برای تولید کننده است اما باید ایمنی آن رعایت شود . چرا که رعایت نکردن اصول تولید خود باعث از بین رفتن آب بندی و هوابندی شده و می تواند اصلی ترین مزیت پنجره upvc یعنی عایق بندی صوتی و حرارتی را از بین ببرد .

چگونه آب بندی پروفیل ها پنجره upvc در این نوع لاستیک ها آسیب می بیند :

 

1 – نوع لاستیک مورد استفاده :

لاستیک های مورد استفاده در این پروفیل ها معمولا از نوع tpv است . در صورتی که از لاستیک های مشابه مانند tpe ، sebs یا pvc استفاده شود ممکن است تحت شرایط مختلف مانند وارد آمدن ضربه یا شرایط جوی ، به آب بندی و هوا بندی پنجره آسیب برسد . البته امروزه از لاستیک های epdm نیز استفاده می شود که کیفیت بالاتری نسبت به موارد ذکر شده دارد .

2 – تراش مولیون :

در هنگام تراش دادن پروفیل های مولیون ، اگر از تیغچه مخصوص پروفیل های لاستیک دار استفاده نشود به احتمال فراوان لاستیک آسیب می بیند و آب بندی در این نقاط با آسیب جدی روبرو است .

تیغچه نامناسب 1

3 – گوشه تمیز کن پروفیل :

گوشه تمیز کن ها دو نوع CNC و PLC دارند . در CNC در صورت برخورداری از جوش مناسب ، عموما سیستم پیشرفته تمیز کن مانع از بروز مشکل در محل مذکور است . اما در استفاده از PLC بدون استفاده از تیغچه مناسب به احتمال بالا لاستیک آسیب می بیند و آب بندی کاهش می یابد .

گوشه تمیز کنی 1

4 – جوش پروفیلپنجره upvc :

حین فرآیند جوش ، قسمت سخت لاستیک به علت فشرده بودن به خوبی جوش می خورد اما قسمت نرم آن به دلیل عدم مهار شدن و همچنین بالا آمدن زائده های جوش عملا نه تنها جوش نمی شود بلکه یک برآمدگی در آن منطقه ، به خاطر جوش ایجاد می کند که مانع بسته شدن   کامل  پنجره در محل گوشه و عدم آب بندی بازشو به نسبه کتیبه می شود . بدین ترتیب عایق بندی پنجره در برابر باد و باران و صدا از بین می رود .

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.